Sweden Green Building Council är en snabbt växande organisation och söker därmed ny personal med jämna mellanrum. På den här sidan utannonserar vi de tjänster som vi kommer tillsätta och information om hur du kan ansöka.

Alla tjänster är placerade på vårt kontor vid Hornstull i Stockholm.

Lediga tjänster just nu:


Senior certifieringsspecialist

Miljöcertifieringssystemet BREEAM-SE växer och stärker nu teamet med ytterligare kompetens inom området.

Tjänsten är ny och kommer vara möjlig att forma beroende på vilken bakgrund och kompetens du tar med dig in. Det primära i rollen innebär att du tillsammans med Chef BREEAM samt certifieringsavdelningen arbetar med frågor gällande certifieringen. Du kommer hantera kvalitetsgranskning av ansökningar och handläggning av BREEAM-certifieringar i nära samarbete med kollegorna på certifieringsavdelningen. Utöver detta kan rollen innebära både att hålla utbildningar, medverka vid utvecklingsarbetet av certifieringen samt planera och genomföra nätverksträffar. Du kommer ha många kontaktytor, både externt och internt, där du bland annat kommer delta på BREEAM:s operativa och tekniska råd samt ha nära samarbete med BRE i England.

Vi söker dig som har en relevant akademisk examen, önskvärt är du byggnadsingenjör och har studerat inom hållbart byggande eller motsvarande. Har du arbetat med BREEAM som certifieringssystem och har en tilläggsutbildning inom området är det högst meriterande. Erfarenhet från annat certifieringssystem ses även det som meriterande. För att snabbt komma in i rollen och kunna ta ett större ansvar tror vi att du har minst tre års relevant arbetslivserfarenhet.

Denna rekrytering sker i samarbete med Poolia och samtliga ansökningar och frågor skall gå genom dem.

Sök tjänsten genom Poolias hemsida.


Vikarierande ekonomiassistent och kontorsansvarig

Trivs du i en roll som kombinerar ekonomi med administration och sociala kontakter? Har du ett miljöintresse och vill vara en del av ett företag med engagerade medarbetare och arbeta på ett kontor som präglas av en varm och familjär stämning? Är du en person med ett prestigelöst mindset och vill arbeta i en roll där du får göra skillnad varje dag? Då är detta rollen för dig!

Som ekonomiassistent och kontorsansvarig hos SGBC kommer du att vara en viktig del i det dagliga arbetet på kontoret och i de ekonomiuppgifter som behöver göras. Du kommer att vara delaktig i bokföring, sköta inköp till kontorslokalen och dess stödfunktioner, ansvara för skötsel av kontorets kök och gemensamma personalfrukost samt stötta upp med diverse administrativa uppgifter vid behov. Inledningsvis kommer du att gå bredvid den person som har rollen i dagsläget för att få en så bra introduktion som möjligt. Därefter kommer du att arbeta självständigt i din roll men med möjlighet att bolla de frågor du behöver med din närmsta chef.

Denna rekrytering sker i samarbete med Academic Work och samtliga ansökningar och frågor skall gå genom dem.

Sök tjänsten genom Academic Works hemsida.